REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY
w Łaniętach
Rozdział I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE.
§ 1
Urząd Gminy w Łaniętach zwany dalej urzędem realizuje zadania :
1. Własne gminy wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o
samorządzie gminnym.
2. Zlecone przez organy administracji rządowej.
3. Wynikające z innych ustaw szczególnych.
§ 2
Pracą Urzędu Gminy kieruje Wójt przy pomocy sekretarza gminy.
I. Do zadań Wójta należy :
1. Jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy.
2. Jest terenowym organem obrony cywilnej.
3. Reprezentuje gminę na zewnątrz i prowadzi negocjacje w sprawach
dotyczących gminy.
4. Nadzoruje realizację budżetu.
5. Realizuje politykę kadrową i wspólnie z sekretarzem odpowiada za
przestrzeganie przepisów związanych ze stosunkiem pracy.
6. Wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej.
7. Udziela pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej
kompetencji.
8. Jest przełożonym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze.
9. Wydaje zarządzenia wprowadzające w życie regulaminy dotyczące
działalności urzędu /np. Regulamin organizacyjny urzędu, Instrukcję
kancelaryjną, Instrukcję obiegu dokumentów, itp./.
10.Zapewnia skuteczną kontrolę realizacji zadań i przestrzeganie
przepisów prawa.
11.Zleca sekretarzowi gminy zadania i wytyczne nie określone w
Regulaminie organizacyjnym.
12.Wyznacza rzecznika dyscyplinarnego.
13.Wykonuje zadania szefa obrony cywilnej.
14.Jest administratorem danych osobowych w świetle ustawy o ochronie
danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
II. Do zadań sekretarza należy :
1. W czasie nieobecności Wójta prowadzi wszystkie sprawy w jego
imieniu za wyjątkiem :
- wydawania decyzji w sprawach umorzeń i odroczeń zobowiązań
podatkowych,
- zatrudniania i zwalniania pracowników urzędu oraz kierowników
jednostek podporządkowanych Radzie Gminy z wyjątkiem zwolnienia
za ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych,
- udzielaniu kar porządkowych i dyscyplinarnych oraz nagród i
wyróżnień pracownikom urzędu i kieronikom jednostek podporządko-
wanych Radzie Gminy,
- wydawaniu zarządzeń w sprawie zmian w budżecie gminy wynikają-
cych z uprawnień Wójta.
2. Wykonuje funkcje kierownika administracyjnego Urzędu Gminy i w tym
zakresie :
a/ prowadzi rejestr zarządzeń Wójta,
b/ opracowuje czynności dla poszczególnych stanowisk,
c/ informuje Wójta o konieczności dokonywania zmian personalnych,
d/ nadzoruje czas pracy pracowników samorządowych,
e/ prezentuje nowo przyjętych pracowników,
f/ dba o wygląd budynku urzędu i jego otoczenia,
g/ nadzoruje właściwe wydawanie pieniędzy na materiały biurowe,
a ponadto :
h/ planuje koszty utrzymania urzędu i rozlicza się z wydatków przewi-
dzianych na ten cel w budżecie gminy,
i/ wykonuje obowiązki w granicach udzielonego mu pełnomocnictwa
Wójta,
j/ dokonuje szkoleń pracowników w zakresie Bezpieczeństwa i
Higieny Pracy,
k/ wykonuje inne sprawy określone do wyłącznej kompetencji
Wójta.
3. Pełni stały nadzór nad funkcjonowaniem urzędu.
4. Kieruje Urzędem Gminy w imieniu Wójta i odpowiada przed Wójtem
przede wszystkim za :
a/ organizację pracy w urzędzie,
b/ poprawność formalno-prawną przygotowywanych spraw i decyzji
c/ prawidłowość załatwiania spraw obywateli w urzędzie oraz skarg
i wniosków,
d/ dyscyplinę pracy w urzędzie,
e/ podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników,
f/ przedstawia Wójtowi propozycje dotyczące gospodarowania
etatami i funduszami wynagrodzeń,
g/ wnioskuje w sprawie przyznawania pracownikom odznaczeń i
nagród,
h/ zapewnia obsługę administracyjną komisji dyscyplinarnej.
5. Prowadzi obsługę Rady Gminy.
6. Podczas nieobecności Wójta podpisuje w jego imieniu dokumenty
finansowo-księgowe pod względem merytorycznym i zatwierdzają-
cym do wypłaty.
7.Prowadzi sprawy związane z obsługą Biuletynu Informacji Publicznej.
8. Współdziała w przygotowaniu obrony cywilnej gminy w zakresie
zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku.
9. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji
niejawnych z dnia 22 stycznia 1999 roku.
10. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobo-
wych z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
11. Przestrzeganie tajemnicy skarbowej wynikającej z ustawy -
ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
III. Za działalność finansową gminy odpowiada skarbnik gminy.
Do zadań skarbnika należy :
1. Opracowywanie projektów rocznych i wieloletnich planów finansowych
oraz budżetów gminy.
2. Organizowanie i wykonywanie zadań określonych w aktach prawnych
naczelnych organów władzy i administracji państwowej, uchwał Rady
Gminy i jej organów, zarządzeń i decyzji Wójta gminy.
3. Przygotowywanie projektów aktów prawnych Wójta gminy, oraz
projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady
Gminy i jej organy.
4. Załatwianie interpelacji i wniosków radnych, komisji rady oraz wniosków
i postulatów ludności.
5. Prowadzenie w ustalonym zakresie kontroli w Urzędzie Gminy i jedno-
stkach podporządkowanych Radzie Gminy.
6. Przygotowywanie dla potrzeb Wójta, rady - projektów, sprawozdań,
ocen, analiz i bieżących informacji z realizacji powierzonych zadań.
7. Realizowanie zadań z zakresu obronności kraju należących do referatu
finansowego.
8. Załatwianie skarg i wniosków skierowanych do Wójta gminy i referatu
finansowego.
9. Opracowywanie projektów budżetu gminy i szczegółowego podziału
dochodów i wydatków tego budżetu.
10. Nadzorowanie realizacji planów finansowych jednostek podporządko-
wanych Radzie Gminy.
11. Zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu gminy.
12. Czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej w poszczegól-
nych okresach i oddziaływanie na zapewnienie odpowiedniej realizacji
między realizacją dochodów budżetowych i wydatków.
13. Dokonywanie okresowych analiz z wykonania budżetu i opracowywa-
nie stosownych materiałów dla potrzeb Rady Gminy i Wójta.
14. Prowadzenie kontroli działalności finansowej i gospodarczej powiąza-
nej z budżetem gminy.
15. Kontrolowanie gospodarki finansowej komitetów czynów społecznych.
16. Wykonywanie nadzoru inkasa podatków, opłat i innych należności od
ludności, kontrola powszechności opodatkowania.
17. Inicjowanie podejmowania przez radę uchwał w sprawie wprowadze-
nia lub ustalenia wysokości niektórych podatków i opłat.
18. Prowadzenie spraw związanych z naruszeniem dyscypliny budżetowej
19. Opracowywanie sprawozdawczości budżetowej, w tym sprawozdań
statystycznych.
20. Opracowywanie propozycji możliwości wprowadzenia opłat administra-
cyjnych za czynności urzędowe jeżeli czynności te nie są objęte
przepisami o opłacie skarbowej oraz określenie formy i terminu poboru
tej opłaty.
21. Wnioskowanie o tworzenie współnych funduszy terenowych, opraco-
wywanie projektu planu finansowego i administrowanie środkami gmi-
nnego funduszu ochrony środowiska, zgodnie z uchwałą Rady Gminy
oraz opracowywanie sprawozdań z wykonania planu finansowego
funduszu.
22. Wykonywanie obowiązków kierownika referatu, nadzorowanie funkcjo-
nowania całości referatu i udzielanie pomocy pracownikom w wykony-
waniu poszczególnych powierzonych im zadań i obowiązków.
23. Wykonywanie innych zadań i obowiązków zleconych przez Wójta
gminy.
24. Współdziałanie w przygotowaniu obrony cywilnej gminy w zakresie
zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku.
25. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji nieja-
wnych z dnia 22 stycznia 1999 roku.
26. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobo-
wych z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
27. Przestrzeganie tajemnicy skarbowej wynikającej z ustawy - Ordyna-
cja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
28. Wydawanie i podpisywanie zaświadczeń podczas nieobecności
Wójta i Sekretarza gminy.
§ 3
I. W skład urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne :
1. Referat finansowy :
a/ Kierownik referatu - Skarbnik gminy,
b/ Zastępca kierownika referatu - zastępca głównego księgowego,
c/ Stanowisko pracy ds. wymiaru podatków i opłat,
d/ Stanowisko pracy ds. księgowości podatkowej oraz ściągalności
podatkowej,
e/ Stanowisko pracy ds. płac i ubezpieczeń,
f/ Stanowisko pracy ds. prowadzenia kasy oraz druków ścisłego
zarachowania.
b/ Zastępca kierownika referatu - zastępca głównego księgowego.
1. Sprawdzanie rachunków gotówkowych pod względem formalnym i
rachunkowym podpisane przez osoby uprawnione przygotowane do
podjęcia gotówki z banku.
2. Rozliczanie delegacji, ryczałtów samochodowych, zakupów, wypłaty
z ZFŚS itp. skompletowane i podpisane przez osoby uprawnione
przygotowane do podjęcia gotówki z banku.
3. Prowadzenie rachunków i faktur dotyczących obrotu bezgotówkowego
sprawdzonych i podpisanych przez osoby uprawnione przygotowane do
podjęcia gotówki z banku.
4. Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z dochodów i
wydatków budżetowych.
5. Kontrola miesięcznych zestawień kart drogowych - OSP oraz sprzętu
gminnego.
6. Wykonywanie innych zadań i obowiązków zleconych przez przełożo-
nych.
7. Współdziałanie w przygotowaniu obrony cywilnej gminy w zakresie
zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku.
8. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji nieja-
wnych z dnia 22 stycznia 1999 roku.
9. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych
z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
10.Przestrzeganie tajemnicy skarbowej wynikającej z ustawy - Ordynacja
podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
c / Stanowisko pracy ds. wymiaru podatków i opłat.
1. Dokonywanie wymiaru zobowiązań pieniężnych wsi od indywidualnych
płatników, jednostek gospodarki uspołecznionej, wymiaru podatków i
opłat terenowych i majątkowych od ludności, opodatkowania rolnicze-
go, pozarolniczego gospodarki uspołecznionej i innych opłat wynikają-
cych z obowiązujących przepisów.
2. Zbieranie informacji podatkowych oraz innych materiałów i danych
mających znaczenie przy wymiarze i poborze podatków i opłat.
3. Prowadzenie działów specjalnych - całość dokumentów i przeprowadza-
nie kontroli w terenie.
4. Prowadzenie kart gospodarczych i ich aktualizacja.
5. Opracowywanie decyzji Wójta odnośnie prowadzonych spraw.
6. Dokonywanie analizy obciążeń finansowych ludności, oceny skuteczno-
ści polityki podatkowej
7. Ustalenie pobierania podatków, opłat i innych należności określonych
odrębnymi przepisami a także organizowanie i nadzór inkasa tych
należności.
8. Inicjowanie podjęcia przez Radę Gminy uchwał w sprawie wprowadze-
nia lub ustalenia wysokości niektórych podatków i opłat zastrzeżonych
do właściwości rady.
9. Prowadzenie podatku od towaru i usług VAT - wystawianie faktur i
deklaracji podatkowych.
10.Wykonywanie innych zadań i obowiązków zleconych przez
przełożonych.
11.Współdziałanie w przygotowaniu obrony cywilnej gminy w zakresie
zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku.
12.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji nieja-
wnych z dnia 22 stycznia 1999 roku.
13.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych
z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
14.Przestrzeganie tajemnicy skarbowej wynikającej z ustawy - Ordynacja
podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
d/ Stanowisko pracy ds. księgowości podatkowej oraz ściągalności
podatkowej.
1. Prowadzenie księgowości podatkowej.
2. Bieżące prowadzenie konto-kwitariuszy.
3. Dokonywanie analiz stanu zaległości w podatkach, opłatach i
opracowywanie planów ich likwidacji.
4. Prowadzenie wykazu zalegających w zobowiązaniach.
5. Wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych.
6. Opracowywanie sprawozdań i informacji z realizacji zobowiązań
podatkowych i innych.
7. Wypisywanie pokwitowań na indywidualne wpłaty.
8. Wykonywanie innych zadań i obowiązków zleconych przez
przełożonych.
9. Współdziałanie w przygotowaniu obrony cywilnej w zakresie zadań
realizowanych na zajmowanym stanowisku.
10.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji nieja-
wnych z dnia 22 stycznia 1999 roku.
11.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych
z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
12.Przestrzeganie tajemnicy skarbowej wynikającej z ustawy - Ordynacja
podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
e/ Stanowisko pracy ds. płac i ubezpieczeń.
1. Sporządzanie list płacy pracowników urzędu.
2. Prowadzenie kart wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. Prowadzenie analityki podatku dochodowego od osób fizycznych.
4. Dokonywanie rozliczeń podatku dochodowego, składek ZUS oraz składek
na fundusz pracy.
5. Prowadzenie analityki do kont rozrachunkowych.
6. Prowadzenie dokumentacji osobowych każdego pracownika.
7. Wykonywanie innych zadań i obowiązków zleconych przez przełożonych
8. Współdziałanie w przygotowaniu obrony cywilnej gminy w zakresie
zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku.
9. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji nieja-
wnych z dnia 22 stycznia 1999 roku.
10.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych
z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
11.Przestrzeganie tajemnicy skarbowej wynikającej z ustawy - Ordynacja
podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
f/ Stanowisko pracy ds. prowadzenia kasy oraz druków ścisłego
zarachowania.
1. Prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencjonowaniem i wypłatą
świadczeń z zakresu pomocy społecznej.
2. Prowadzenie kasy Urzędu Gminy.
3. Prowadzenie druków oraz księgi druków ścisłego zarachowania.
4. Wykonywanie innych zadań i obowiązków zleconych przez przełożonych
5. Współdziałanie w przygotowaniu obrony cywilnej gminy w zakresie
zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku.
6. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji nieja-
wnych z dnia 22 stycznia 1999 roku.
7. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych
z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
8. Przestrzeganie tajemnicy skarbowej wynikającej z ustawy - Ordynacja
podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
2. Stanowisko pracy ds. ochrony gruntów, gospodarki gruntami, sprzedaży
i dzierżawy gruntów rolniczych, gospodarki roślinnej i zwierzęcej,
ewidencji własności komunalnej, inwestycji oraz zarządu drogami
gminnymi.
3. Stanowisko pracy ds. obywatelskich - Kierownik USC.
4. Stanowisko pracy ds. gospodarki przestrzennej, ochrony środowiska i
spraw obronnych - zastępca kierownika USC.
5. Stanowisko pracy ds. organizacyjno - gospodarczych.
6. Radca prawny.
§ 4
W urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze :
1. Wójt gminy.
2. Sekretarz gminy.
3. Skarbnik gminy - kierownik referatu finansowego.
4. Kierownik USC.
§ 5
Referaty, samodzielne stanowiska pracy i inne jednostki organizacyjne
prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji Wójta gminy :
1. Zadania własne i zlecone są ujęte w niniejszym Regulaminie organizacy-
jnym Urzędu Gminy.
2. Zadania zlecone przejęte ze Starostwa powiatowego będą wyszczegól-
nione w oddzielnym porozumieniu zawartym ze Starostą.
§ 6
Do wspólnych zadań referatu, samodzielnych stanowisk pracy i innych
jednostek organizacyjnych należą w szczególności :
1. Koordynowanie, stymulowanie procesów społeczno - gospodarczego
rozwoju gminy.
2. Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań.
3. Współdziałanie z organami samorządowymi, organizacjami społeczno-
politycznymi działającymi na terenie gminy.
4. Współdziałanie z właściwymi organami innych administracji samorządo-
wych i rządowych.
5. Rozpatrywanie skarg i wniosków oraz interpelacji wg właściwości.
6. Opracowywanie propozycji do projektów wieloletnich programów rozwo-
ju w zakresie zwego działania.
7. Przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i opracowań.
§ 7
Do podstawowego zakresu działania poszczególnych referatów i samodzie-
lnych stanowisk należy :
1. Do zadań referatu finansowego.
1. Zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami wła-
snymi i zasilającymi.
2. Analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w
budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami.
3. Prowadzenie obsługi kasowej i księgowej.
4. Ustalenie wysokości podatków i opłat lokalnych i prowadzenie kontroli w
tym zakresie.
5. Prowadzenie spraw funduszy celowych.
6. Nadzór i kontrola nad działalnością finansową podległych gminie podmio-
tów gospodarczych.
7. Opracowywanie sprawozdań z wykonania planu finansowego.
8. Współpraca z Izbami Obrachunkowymi oraz Urzędami Skarbowymi.
9. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
10.Prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania.
11.Prowadzenie obsługi księgowej sołectw.
12.Nadzór i kontrola nad działalnością finansową jednostek organizacy-
jnych gminy.
2. Stanowisko ds. ochrony gruntów, gospodarki gruntami, sprzedaży i
dzierżawy gruntów rolniczych, gospodarki roślinnej i zwierzęcej, ewide-
ncji własności komunalnej, inwestycji oraz zarządu drogami gminnymi -
do zadań na tym stanowisku należy :
1. Gospodarka gruntami - sprzedaż, oddawanie w zarząd, użytkowanie
wieczyste oraz dzierżawy.
2. Tworzenie zasobów gruntów na cele budowlane, ustalanie cen działek i
ich zbywanie.
3. Zarządzanie zasobami gruntów komunalnych.
4. Przeznaczanie gruntów na cele nierolnicze.
5. Ochrona terenów gruntów rolnych i leśnych - zapobieganie
degradacji gruntów.
6. Dysponowanie środkami gospodarki gruntami.
7. Dokonywanie sprzedaży zasobów nieruchomości w drodze przetargu.
8. Wydawanie zezwoleń na wcześniejsze zbycie nieruchomości oddanych
w wieczyste użytkowanie.
9. Zarząd mieniem gminnym i wspólnotami gruntowymi.
10.Wydawanie decyzji o przekazaniu gruntów komunalnych państwowym
jednostkom organizacyjnym w zarząd oraz zezwoleń na zawarcie umów
o przekazanie nieruchomości między tymi jednostkami.
11.Orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania lub zarządu.
12.Wydawanie zgody na zrzeczenie się nieruchomości.
13.Ustalanie opłat rocznych za użytkowanie, użytkowanie wieczyste oraz
zarząd nieruchomościami.
14.Wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości.
15.Opracowywanie planów rekultywacji gruntów zdewastowanych i
zdegradowanych.
16.Oznaczenie nieruchomości numerami porządkowymi.
17.Sporządzanie umów dzierżawnych do celów emerytalnych.
18.Wydawanie zezwoleń na uprawę maku.
19.Przedstawianie gminnych planów rolnictwa w oparciu o kierunkowe
założenia Rady Gminy i jej komisji.
20.Podejmowanie działań na rzecz intensyfikacji produkcji rolnej.
21.Koordynacja gospodarki nasiennej poprzez współdziałanie z jednostkami
obrotu rolnego w celu zapewnienia właściwej rejonizacji odmian roślin
uprawnych.
22.Współdziałanie z Inspekcją ochrony roślin w zakresie pojawienia się
chwastów, chorób i szkodników w uprawach i nasadzeniach oraz
nadzór nad ich zwalczaniem.
23.Podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt.
24.Współpraca z Inspekcją weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźli-
wych chorób zwierzęcych i organizowanie profilaktyki weterynaryjnej.
25.Współdziałanie ze służbą łowiecką w zakresie hodowli i ochrony zwierząt
łownych w ramach obowiązujących przepisów.
26.Wykonywanie zadań w zakresie zagospodarowania lasami nie stanowią-
cymi własności państwa w ramach przewidzianych prawem.
27.Współpraca w zakresie wdrożeń rolniczych w gminie, współpraca ze
specjalistami w tym zakresie.
28.Koordynacja zagospodarowania wspólnot gruntowych.
29.Odpowiedzialność materialna za przejęte mienie komunalne.
30.Nadzór nad drogami gminnymi i mostami.
31.Wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny,
jeżeli impreza powodująca utrudnienie ruchu wymagająca korzystania z
dróg ma się odbyć na obszarze rejonu.
32.Realizacja zadań wynikająca z ustawy o zamówieniach publicznych.
33.Sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych.
34.Prowadzi sprawy związane z wydawaniem pozwoleń wodno-prawnych.
35.Utrzymywanie gminnych obiektów użyteczności publicznej :
- wodociąg gminny - jego bieżąca eksploatacja,
- budynki komunalne - mieszkaniowe.
36.Realizacja zadań wynikających z ustawy o organizacji hodowli i rozro-
dzie zwierząt gospodarskich - ustawa z dnia 20 sierpnia 1997 roku.
37.Miesięczne rozliczenia zakupu i zużycia paliwa do sprzętu gminnego
/koparki, ciągnik rolniczy/.
38.Realizacja zadań wynikających z ustawy o scalaniu i wymianie gru-
ntów - ustawa z dnia 26 marca 1982 roku.
39.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt - ustawa
z dnia 21 sierpnia 1997 roku.
40.Realizacja zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościa-
mi - ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku.
41.Współdziałanie w przygotowaniu obrony cywilnej gminy w zakresie
zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku.
42.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji nieja-
wnych z dnia 22 stycznia 1999 roku.
43.Realizacja zadań wynikajacych z ustawy o ochronie danych osobowych
z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
3 . Stanowisko pracy ds. obywatelskich - Kierownik USC.
1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowo-
dach osobistych.
2. Realizacja ustawy o aktach stanu cywilnego.
3. Realizacja zadań przypisanych z ustawy "Kodeks rodzinny i opiekuńczy".
4. Prowadzenie spraw zbiórek publicznych, zgromadzeń w zakresie
obowiązujących przepisów.
5. Wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej gminy w ramach obowią-
zujących przepisów.
6. Prowadzenie magazynu OC.
7. Wykonywanie zadań administratora bezpieczeństwa informacji wynika-
jących z ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia
1997 roku.
8. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji
niejawnych.
4. Stanowisko pracy ds. gospodarki przestrzennej, ochrony środowiska i
spraw obronnych - zastępca kier. USC.
I. Dotyczy planów przestrzennego zagospodarowania gminy oraz spraw
wojskowych.
1. Opracowywanie projektów planów przestrzennego zagospodarowania
terenu, podawanie do publicznej wiadomości ich treści, zbieranie uwag i
wniosków do zmiany i zatwierdzanie przez Radę Gminy tych projektów.
2. Opracowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania
terenu na podstawie Planu Zagospodarowania Przestrzennego Gminy
oraz wydawanie informacji o terenie.
3. Prowadzenie kancelarii z dokumentami poufnymi.
4. Akcja kurierska.
5. Prowadzenie spraw wojskowych w zakresie ostalonym odrębnymi
przepisami.
6. Prowadzenie dokumentacji planistyczno - organizacyjnej na czas wojny.
7. Realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju.
8. Opracowywanie Gminnego Programu Mobilizacji Gospodarki.
9. Prowadzenie postepowania reklamacyjnego w gminie.
10.Prognozowanie i programowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony
środowiska, ochrony przyrody - wydawanie zezwoleń na usuwanie
drzew i krzewów z terenu nieruchomości oraz wymierzanie kar pienię-
żnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów.
11.Realizacja zadań wynikających z ustawy o odpadach z dnia 27
czerwca 1997 roku.
12.Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r -
Prawo ochrony środowiska.
13.Współdziałanie w przygotowaniu obrony cywilnej gminy w zakresie
zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku.
14.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji nieja-
wnych z dnia 22 stycznia 1999 roku.
15.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych
z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
5. Stanowisko pracy ds. ogólno - organizacyjnych.
1. Realizacja zadań w zakresie handlu oraz działalności gospodarczej.
2. Realizacja zadań w zakresie oświaty, kultury, sportu, turystyki,
przedszkoli.
3. Koordynacja zadań z zakresu bezrobocia.
4. Prowadzenie archiwum.
5. Obsługa korespondencji oraz faksu.
6. Odpowiedzialność materialna środków trwałych, przedmiotów nietrwa-
łych oraz materiałów stanowiących własność urzędu i ich ewidencja.
7. Zakup materiałów biurowych i inwentarza.
8. Prowadzenie księgi inwentarzowej.
9. Ewidencjonowanie pieczęci.
10.Realizacja zadań w zakresie ochrony p. pożarowej w ramach obowiązu-
jących przepisów.
11.Gospodarka zasobami lokalowymi i użytkowymi gminy, ustalanie
czynszów oraz zawieranie umów na lokale.
12.Opracowywanie programów usług i rozwoju urządzeń komunalnych
/wodociągi, wysypiska śmieci, zaopatrzenie w energię/.
13.Organizacja targowisk.
14.Nadzór nad cmentarzami i miejscami pamięci narodowej.
15.Sprawowanie opieki nad zabytkami i współdziałanie w tym zakresie z
konserwatorem zabytków.
16.Prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu.
17.Mesięczne rozliczanie zakupu i zużycia paliwa do sprzętu OSP.
18.Współdziałanie w przygotowaniu obrony cywilnej gminy w zakresie
zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku.
19.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji nieja-
wnych z dnia 22 stycznia 1999 roku.
20.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych
z dnia 29 sierpnia 1997 roku.
6. Radca prawny.
1. Realizacja zadań zgodnie z ustawą o radcach prawnych.
Wykaz załączników :
1. Tryb pracy urzędu zamieszczony jest w załączniku Nr do Regulaminu
Organizacyjnego Urzędu Gminy.
2. Organizacja przyjmowania, rozpatrywania, załatwiania indywidualnych
spraw obywateli zamieszczone są w załączniku Nr 2 do Regulaminu
Organizacyjnego Urzędu Gminy.
3. Organizacja działalności kontroli wewnętrznej i zewnętrznej w urzędzie
zamieszczona jest w załączniku Nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy.
4. Zasady planowania pracy w urzędzie zamieszczone są w załączniku
Nr 4 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy.
5. Zasady podpisywania pism i decyzji stanowią załącznik Nr 5 do
Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy.
6. Wykaz jednostek organizacyjnych gminy zamieszczony jest w załączni-
ku Nr 6 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy.
Załącznik Nr 1 do Regulaminu
Organizacyjnego Urzędu Gminy.
T R Y B P R A C Y U R Z Ę D U
par. 1
1. Ustala się czas pracy pracowników zatrudnionych w wymiarze 40 godzin
tygodniowo, jak następuje ;
poniedziałek 7 30 - 15 15
wtorek 7 30 - 15 15
środa 7 30 - 15 00
czwartek 7 30 - 15 15
piątek 7 30 - 15 15
sobota 7 30 - 13 30
par. 2
Obsługa interesantów.
Pracownicy zatrudnieni w Urzędzie Gminy przyjmują interesantów w każdy
dzień tygodnia w godzinach pracy.
Wójt przyjmuje interesantów w środę każdego tygodnia po godzinie 15 00 ,
oraz każdy dzień tygodnia gdy jest obecny.
par. 3
Obowiązki pracownika i zakłdu pracy.
I. Ogólne prawa i obowiązki pracowników Urzędu Gminy regulują przepisy:
- ustawa z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych
/Dz. U. Nr 21 z 1990r./.
- ustawa z dnia 16 września 1982r. o pracownikach urzędów państwo-
wych /Dz. U. Nr 31 poz.214 z 1982r. z późn. zm./ w zakresie wskaza-
nym ustawą o pracownikach samorządowych.
Pracownik powinien :
1. Spełniać swoje obowiązki w sposób zapewniający sprawne i prawidłowe
wykonywanie zadań należących do stanowiska na którym jest zatru-
dniony.
2. Przestrzegać przepisów prawa.
3. Wykonywać zadania sumiennie i bezstronnie.
4. Informować organy, instytucje i osoby fizyczne oraz udostępniać doku-
menty znajdujące się w posiadaniu urzędu, jeżeli prawo tego nie
zabrania.
5. Zachowywać tajemnicę państwową i służbową w zakresie przez prawo
przewidziane.
6. Zachowywać uprzejmość i życzliwość w kontaktach ze zwierzchnikami,
podwładnymi, współpracownikami oraz z interesantami.
7. Zachowywać się z godnością w miejscu pracy i poza nią.
8. Sumiennie i starannie wypełniać polecenia przełożonego.
Jeżeli w przekonaniu pracownika polecenie przełożonego jest niezgodne
z prawem, pracownik powinien przedstawić swoje zastrzeżenia, w razie
pisemnego potwierdzenia polecenia powinien je wykonać zawiadamiając
jednocześnie Wójta o zastrzeżeniach.
Sposób postępowania skarbnika gminy, który odmówił kontrasygnaty
reguluje ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
/Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz.1591/.
9. Pracownik samorządowy nie może wykonywać zajęć, których wykonanie
stanowiłoby sprzeczność z jego obowiązkami, albo mogłoby wywołać
podejrzenie o stronniczość lub interesowność.
10.Pracownicy obowiązani są do :
- przestrzegania porządku i czystości w pomieszczeniach biurowych,
- przed opuszczeniem pomieszczeń biurowych po zakończeniu pracy
lub w czasie godzin urzędowania, o ile nikt inny nie pozostaje w
pomieszczeniu biurowym należy uporządkować akta oraz pozamykać
je w szafach lub biurkach, pozamykać okna w pomieszczeniu, pogasić
światła i wyłączyć inne odbiorniki prądu elektrycznego. Sprawdzić, czy
nie pozostają tlące się niedopałki papierosów lub zapałek. Zamknąć
drzwi wejściowe do pomieszczenia na klucze.
11.Pracownicy obowiązani są przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny
pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, a w szczególności :
- wykonywać pracę w sposób zgodny z zasadami bhp i p.poż. jak
również przestrzegać wydanych w tym zakresie zarządzeń, instrukcji i
wskazówek przełożonych,
- dbać o należyty stan pomieszczeń, urządzeń i sprzętu oraz ład i
porządek w miescu pracy,
- poddawać się zarządzonym badaniom lekarskim,
- brać udział w szkoleniu, instruktażu w zakresie bhp. i p. poż. i znać
obowiązujące przepisy.
12.Zakład pracy obowiązany jest zaznajomić pracowników podejmujących
pracę z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy na
wyznaczonych stanowiskach oraz ich podstawowymi uprawnieniami :
- organizować pracę w sposób zapewniający pełne wykorzystanie
czasu pracy jak również osiąganie przez pracowników należytej jako-
ści pracy,
- zapewnić przestrzeganie porządku i dyscypliny pracy,
- zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
- terminowo i prawidłowo wypłacać wynagrodzenie,
- ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
- zaspakajać w miarę posiadanych środków socjalne i kulturalne potrze-
by pracowników,
- stosować obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników
oraz wyników ich pracy,
- wpływać na prawidłowe kształtowanie w zakładzie pracy zasad
współżycia społecznego.
par. 4
Dyscyplina pracy
1. Przybycie do pracy peracownik stwierdza złożeniem podpisu na liście
obecności. Dotyczy to także zatrudnionych w niepełnym wymiarze
godzin.
2. Pracownik do spraw organizacyjnych o godz.7 30 do 10 minut po rozpo-
częciu pracy przedstawia sekretarzowi gminy listę obecności do
sprawdzenia.
3. W razie konieczności wyjścia w czasie pracy na załatwienie spraw
służbowych pracownik zawiadamia o tym Wójta lub Sekretarza gminy i
po uzyskaniu aprobaty wpisuje się do księgi wyjść.
4. W razie konieczności wyjścia w sprawach osobistych w czasie pracy
pracownik powinien uzyskać zezwolenie Wójta lub w razie jego nieobe-
cności Sekretarza gminy, wpisać do książki wyjść i czas nieobecności
odpracować dodatkowo.
5. Wójt informuje o wyjeździe służbowym lub udaniu się poza obręb
Urzędu Gminy Sekreatrza gminy lub prowadzącego sekretariat podając
miejsce pobytu i przewidzianą godzinę powrotu.
6. Sekretarz gminy - analogicznie jak w punkcie 5.
7. Pracownik opuszczający pomieszczenie biurowe zobowiązany jest
każdorazowo poinformować pracowników z nim współpracujących lub
pracownika prowadzącego sekretariat o miejscu swego pobytu i
przewidywanym czasie powrotu.
8. Pozostawanie pracowników w pomieszczeniach biurowych po godzi-
nach pracy dozwolone jest jedynie za zezwoleniem Wójta lub w razie
jego nieobecności Sekretarza gminy.
9. Pracownik, który uzyskał zezwolenie o którym mowa wyżej powinien
wpisać się do książki obecności poza godzinami pracy podając datę,
nazwisko i funkcję osoby wydającej zezwolenie, czas przebywania w
pomieszczeniu i swój podpis.
ZASADY USPRAWIEDLIWIANIA NIEOBECNOŚCI W PRACY I SPÓŹNIEŃ
1. Pracownik, który spóźnił się do pracy powinien natychmiast zgłosić się
do Wójta lub Sekretarza gminy podając przyczynę spóźnienia.
2. O uzasadnionej niemożności stawienia się do pracy z góry wiadomej
pracownik powinien powiadomić Wójta, w razie jego nieobecności
Sekretarza urzędu.
3. Uznanie nieobecności w pracy za usprawiedliwioną lub nieusprawiedli-
wioną należy do Wójta lub Sekretarza gminy, który orzeka po uzyskaniu
wyjaśnień pracownika.
4. Tryb doręczenia zaświadczeń o czasowej niezdolności do pracy lub
potrzebie zapewnienia opieki choremu członkowi rodziny może być
ustalony indywidualnie przez Wójta. Jeżeli takich ustaleń nie ma,
zaświadczenie o czasowej niezdolności do pracy należy doręczyć nie-
zwłocznie lub powiadomić o powyższym fakcie telefonicznie, a zwolnie-
nie doręczyć nie później niż w ciągu 7dni od daty jego otrzymania.
ZWOLNIENIA OD PRACY
1. Do wykonywania zadań :
a/ radnego i członka komisji rady
b/ ławnika w sądzie
2. W celu :
a/ wykonywania powszechnego obowiązku obrony,
b/ stawienia się na wezwanie organu administracji, sądu, prokuratury,
organów policji, komisji odwoławczej do spraw pracy.
3. Przeprowadzenia badań lekarskich, albo badań stanu zdrowia osób
wykonujących obsługę urzędu, jeżeli nie jest to możliwe w czasie
wolnym od pracy.
Zwolnienia wskazane w punkcie 2 p.pkt. a i b sa obowiązkowe.
4. Pracownik może być zwolniony od pracy na czas niezbędny dla zała-
twienia ważnych spraw osobistych lub rodzinnych, które wymagają
załatwienia w godzinach pracy.
Zwolnienia udziela Wójt jako kierownik urzędu lub w razie jego nieobe-
cności Sekretarz gminy, gdy zachodzi nieunikniona i należycie uzasa-
dniona potrzeba takiego zwolnienia. Pracownikowi za ten czas zwolnie-
nia od pracy przysługuje wynagrodzenie jeżeli odpracował czas zwolnie-
nia. Odpracowanie to nie stanowi pracy w godzinach nadliczbowych.
5. Pracownikowi przysługuje zwolnienie od pracy z zachowaniem prawa do
wynagrodzenia za urlop okoliczniościowy przysługujący zgodnie z prze-
pisami prawa w razie ślubu pracownika, urodzenia się dziecka, ślubu
dziecka, zgonu i pogrzebu małżonka, dziecka, matki, brata, siostry,
teścia i teściowej, babki, dziadka albo innej osoby pozostającej na
utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką /Rozporządze-
nie Rady Ministrów z dn.20.XII.1974r. w sprawie regulaminów pracy
oraz zasad usprawiedliwiania nieobecności i udzielania zwolnień od
pracy/.
6. Zakład jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji wszystkich zwolnień
od pracy oraz usprawiedliwień i nie usprawiedliwień nieobecności w
pracy.
par. 7
U R L O P Y
1. Pracownikowi przysługuje prawo do urlopu wypoczynkowego w wymia-
rze i na zasadach obowiązujących w przepisach kodeksu pracy.
2. Pracodawca ustala termin urlopu po porozumieniu z pracownikiem .
3. Pracodwawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.
4. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. Co naj-
mniej jedna część urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14 kolejnych
dni kalendarzowych.
5. Na wniosek pracownicy należy jej udzielić urlopu wypoczynkowego
bezpośrednio po urlopie macierzyńskim, dotyczy to także pracownika -
ojca wychowującego dziecko, który korzysta z urlopu macierzyńskiego.
6. Urlopu nie wykorzystanego w danym roku kalendarzowym należy praco-
wnikowi udzielić najpóźniej do końca pierwszego kwartału następnego
roku kalendarzowego.
7. Pracownikom przysługują urlopy okolicznościowe i zwolnienia z pracy w
przypadkach, w wymiarze i na zasadach określonych przepisami.
par. 8
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
1. Pracownikowi przysługują nagrody i wyróżnienia przewidziane przepisami
kodeksu pracy.
- w stosunku do pracowników samorządowych ustawa z dnia 22.03.
1990r. o pracownikach samorządowych /Dz. U. Nr 21 z 1990r./,
- ustawa z dnia 16 września 1982r. o pracownikach urzędów państwo-
wych /Dz. U. Nr 31 poz.214/,
- w stosunku do pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o
pracę - Kodeks pracy - ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. /t.j. Dz. U.
Nr 21 poz.94 z póżn. zm./
par. 9
KARY ZA NARUSZENIE DYSCYPLINY PRACY I PORZĄDKU
1. Pracownicy urzędu ponoszą odpowiedzialność porządkową lub dyscypli-
narną za naruszenie obowiązków pracownika.
2. Kara porządkowa - upomnienie.
3. Kara dyscyplinarna :
- nagana
- nagana z ostrzeżeniem
- nagana z pozbawieniem możliwości awansowania przez okres do
dwóch lat do wyższej grupy wynagrodzenia lub na wyższe stanowisko.
Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy
ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA, ZAŁATWIANIA
INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI
par. 1
1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych
w KPA, przepisach szczegółowych oraz w zarządzeniu wydanym w try-
bie art.35 par.4 KPA, określającymi rodzaje spraw które można załatwić
w terminach skróconych.
2. Pracownicy urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatry-
wania spraw indywidualnych obywateli kierując się przepisami prawa
oraz zasadami współżycia społecznego.
3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwienie indywidualnych
spraw obywateli ponoszą kierownicy referatów oraz pracownicy zgodnie
z ustalonymi zakresami obowiązków.
4. Kontrolę i koordynację działań komórek organizacyjnych urzędu w
zakresie załatwiania indywidulanych spraw obywateli w tym zwłaszcza
skarg, wniosków i interpelacji sprawuje sekretarz gminy, zobowiązany
jest do dokonywania okresowych ocen sposobu załatwienia indywidu-
alnych spraw obywateli i przedkładania ich Wójtowi Gminy.
par. 2
1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli
określa KPA, Instrukcja Kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczą-
ce organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg obywa-
teli.
2. Sprawy wniesione przez obywateli do urzędu są ewidencjonowane w
spisach i w rejestrach skarg.
3. Komórka właściwa do spraw organizacyjnych prowadzi centralny rejestr
skarg i wniosków indywidualnych spraw obywateli wpływających do
urzędu oraz skarg zgłoszonych w czasie przyjęć interesantów przez
Wójta, sekretarza gminy i kierowników referatów.
par. 3
1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do :
- udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i
wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,
- rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości na miejscu, a w pozosta-
łych przypadkach do określenia terminu załatwienia sprawy,
- informowanie zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
- powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w
przypadku zaistnienia takiej konieczności,
- informacje o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach
zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć.
2. Interesanci mają prawo uzyskanie informacji w formie pisemnej, ustnej,
telefonicznej i telegraficznej.
par. 4
1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyzna-
czonym dniu tygodnia i w określonych godzinach.
2. Sekretarz gminy i kierownicy referatów oraz samodzielni pracownicy
przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia
pracy urzędu.
3. Z przyjęć interesantów w sprawie skarg i wniosków sporządza się
protokóły.
Załącznik nr 3
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy
ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLI WEWNĘTRZNEJ I
ZEWNĘTRZNEJ W URZĘDZIE.
par. 1
Kontrolę wewnętrzną w urzędzie sprawują :
1. Wójt.
2. Sekretarz Gminy.
3. Kierownicy referatów i równorzędnych jednostek organizacyjnych
urzędu w stosunku do pracowników bezpośrednio im podległych oraz w
zakresie przyznanych im uprawnień.
4. Kontrola wewnętrzna winna być odnotowana w rocznym planie pracy
oraz w książce kontroli wewnętrznej prowadzonej centralnie przez
sekretarza gminy.
5. Z każdej kontroli należy sporządzić notatkę służbową jeżeli nie stwie-
rdzono uchybień lub protokół z przeprowadoznej kontroli, jeśli takie
uchybienia stwierdzono. O wszystkich niedociągnięciach i uchybieniach
należy powiadomić Wójta.
par. 2
Pracownicy urzędu wykonują kontrolę zewnętrzną w granicach przewidzia-
nych prawem na podstawie pełnomocnictw przyznanych przez Wójta.
Udokumentowanie przeprowadzonych kontroli określa każdorazowo Wójt.
Załącznik Nr 4
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy.
ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI.
par. 1
Wójt osobiście podpisuje :
1. Zarządzenia okólniki.
2. Dokumenty kierowane do organów administracji rządowej.
3. Pisma do przedstawicielstw dyplomatycznych.
4. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski posłów i radnych.
5. Odpowiedzi na skargi i wnioski ludności.
par. 2
Sekretarz w ramach udzielonych upoważnień przez Wójta dokonuje :
1. Wstępnego aprobowania spraw wynikających w par. 1.
2. W razie nieobecności Wójta podpisuje z upoważnienia Wójta odpowie-
dzi na sprawy określone w par. 1.
par. 3
1. Dokumenty przedstawione do podpisu kierownictwu urzędu powinny być
uprzednio parafowane przez wykonawcę z podaniem nazwiska i stano-
wiska, który opracował dokument.
par. 4
Wójt może upoważnić pracowników do podpisywania korespondencji
dotyczącej spraw pozostających w ich zakresie czynności z wyjątkiem
spraw zastrzeżonych do osobistej akceptacji Wójta, w tym wydawanie
decyzji administracyjnych.
Sprawa ta winna być uregulowana w zakresie czynności pracowników.
Załącznik Nr 5
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy w Łaniętach.
WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH URZĘDU GMINY.
1. Przedszkole.
2. Biblioteka.
3. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
4. Szkoła Podstawowa.
5. Gimnazjum.
6. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2003-02-28 07:45:01
- Informacja zaktualizowana przez: Wiktor Trzeciak
- Data ostatniej aktualizacji: 2006-03-17 14:26:32
- Liczba odsłon: 1219
- Historia dokumentu: